2 Mayıs 2013 Perşembe

CHEESECAKE DONDURMA


Herkese hayırlı geceler olsun işaallah...... Uzun zamandan sonra, hazır havalarda ısınmışken içinizi serinletecek, güzelmi güzel lezzeti olan bir tarifi paylaşmak istiyorum... Yapacak olanlara kolaylıklar dilerken sonucu paylaşmalarını istiyorum bakalım sizde benim kadar beğenecek misiniz.. :)Gelelim tarife:

CHEESECAKE DONDURMA
Gerekli malzemeler:

150gr. Teremyağ
2 paket ülker yulaflı bisküvi

5 yumurta
200gr süt
1 su b.şeker
250gr.kaymak
1paket kremşanti
500gr. Ülker içim labne peyniri

1 paket içim krema
200gr. Küvertür çikolata

Robottan geçirilen bisküviler erimiş teremyağı ile harmanlanır ve tercihen kelepçeli kalıbın tabanına bastırılarak yayılır.

5 yumurta şekerle mikserde krema kıvamına gelene kadar çırpılır. Kaynayan süt, mikser yavaş devirde çalışırken ince ince akıtılır. 4-5 dakika süt soğuyuncaya kadar çırpılmaya devam edilir. Kaymak,krema,kremşantide katılır ve 3 dakika kadar daha çırpılır. Karışım bisküvilerin üzerine dökülür. Buzlukta 3-4 saat donmaya bırakılır.
Bu arada krema ısıtılır ve ocaktan alınır. İçine çikolata kırılarak karıştırılır. Elde edilen ganaj oda ısısına gelince cheesecake dondurmamızın üzerine dökülür.1 saat daha dolapda donması sağlandıktan sonra servise hazır hale gelir. Afiyetler olsuuunn….
Çikolata sevmeyen yada meyveli isteyenler, meyve suyuyla yada hazır çilekler bu kadar mevsimindeyken pelte pişirip çikolata yerine kullnabilirler.. :)

Ayrıca bu tarifi sevgili Hayattan azıcık arkadaşıma içten dualarımla yolluyorum..Kendisine hem acil şifalar diliyor hemde sevgilerimi gönderiyorum..

1 yorum:

HAYRİŞ dedi ki...

Güzel komşum harika bir tatlıydı.Marifetlerinin sınırı haddi hududu yok... komşu olarakta çok şanslıyız hepimizde ayrı cevher :) ben çömezim yaşım büyük olsa da yanınızda öyleyim ne yazık ki... bu güzel komşularımın gönlü hoş olsun hep... bu güzel lezzetleri tatmak isteyenleride LEZZETCAFE ye bekleriz ;)